Wersje językowe
do kasy suma: 0,00 zł
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

 512-501-664            KONTAKT@TINYSTAR.PL

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Chmura tagów

Jak spać w ciąży? Wygodne pozycje

0
Jak spać w ciąży? Wygodne pozycje

Choć ciąża to okres magiczny i oczekiwanie na narodziny dziecka dostarcza nam mnóstwo pozytywnych emocji, to stan ten niestety często utrudnia nam wiele codziennych czynności. Z pewnością jedną z bolączek, z jaką mają do czynienia przyszłe mamy, jest odpowiedź na pytanie, jak spać w ciąży, by było nam wygodnie i by pozycja nie zagrażała maleństwu? Czy w ciąży można spać na brzuchu? Zapraszamy do krótkiego przewodnika na ten temat!

Dlaczego spanie w ciąży może być utrudnione i jakie są najlepsze pozycje do spania w ciąży?

  • I trymestr

W pierwszych trzech miesiącach ciąży ciało przygotowuje się do wielkich zmian, dlatego kobiety czują się bardzo zmęczone i mogą przesypiać większość część dnia. Jest to zupełnie normalne i zazwyczaj mija w drugim  trymestrze.

Skąd biorą się trudności w zasypianiu?:

- Częste oddawanie moczu,

- Uczucie stresu i niepokoju,

- Produkcja dużej ilości progesteronu,

- W organizmie zachodzą poważne zmiany.

Wygodne i bezpieczne pozycje do spania w I trymestrze ciąży:

  •  Można spać na brzuchu,
  •  Wygodne jest spanie na plecach,
  •  Wskazane jest spanie na lewym boku,
  •  Nogi powinny być lekko uniesione do góry.

 

  • II trymestr

Senność w drugim trymestrze ciąży już tak nie dokucza. Kobieta ma więcej energii i nie musi przesypiać większości dnia. Mimo że ciężarna nie czuje się tak bardzo ospała, nadal wskazane są krótkie drzemki lub odpoczynek w ciągu dnia oraz długi komfortowy sen w nocy.

Skąd biorą się trudności w zasypianiu?

- Oddawanie moczu nasila się, również w nocy,

- Wiele kobiet może odczuwać skurcze łydek oraz bóle kończyn,

- Mogą pojawić się duszności i/lub zawroty głowy,

- Nadal można odczuwać stres i niepokój,

- Brzuszek staje się coraz większy.

Wygodne i bezpieczne pozycje do spania w  II trymestrze ciąży:

  •  Spanie na brzuchu w ciąży w tym okresie najlepiej już sobie odpuścić,
  •  Spanie na plecach również jest niewskazane, chyba że bardzo dobrze czujesz się w tej pozycji,
  •  Najlepszą pozycją do spania w II trymestrze jest spanie na lewym boku,
  •  Między nogami można umieścić poduszkę.

 

  • III trymestr

W ostatnim trymestrze ciąży ponownie wraca zmęczenie i potrzeba większej ilości snu. Jak zatem spać w ciąży? - III trymestr to prawdziwe wyzwanie, ale bez obaw! Specjalna poduszka dla ciężarnej może okazać się wybawieniem.

Skąd biorą się trudności w zasypianiu?

- Brzuch jest już naprawdę duży,

- Odczuwasz intensywne ruchy dziecka nawet w nocy,

- Brzuch uciska na pęcherz,

- Myślisz o nadchodzącym porodzie,

- Nogi stają się ciężkie i obolałe,

- Możesz odczuwać bóle kręgosłupa.

Wygodne i bezpieczne pozycje do spania w III trymestrze ciąży:

  •  Spanie na brzuchu absolutnie odpada,
  •  Spanie na plecach zależne jest od samopoczucia kobiety,
  •  Najbezpieczniejsze i najwygodniejsze jest spanie na lewym boku,
  •  Pomocna może okazać się poduszka ciążowa do spania,
  •  Pod głową warto mieć poduszkę ortopedyczną lub wałek.

 

 

Poduszka ciążowa w kształcie węża sprawdzi się później jako przytulanka dla dziecka

 

Jak spać w ciąży?

Podsumowując, odpowiedzmy krótko na podstawowe pytania:

 

  •  Na którym boku spać w ciąży?

Najczęściej zaleca się spanie na lewym boku, ponieważ poprawia się krążenie krwi, lepiej się oddycha, a dzidziuś otrzymuje składniki odżywcze w odpowiedniej ilości.

 

  •  Dlaczego spanie na prawym boku w ciąży nie jest wskazane?

Może zostać zaburzony przepływ krwi, poprzez ucisk na główną żyłę dolną, co prowadzi do niedotlenienia i jest zagrożeniem zarówno dla matki, jak i dziecka. Jednak nie jest to regułą, niektóre kobiety, jeśli nie czują się źle, mogą z powodzeniem spać na prawym boku.

 

  •  Do kiedy spanie na plecach w ciąży jest zdrowe?

Zaleca się zaprzestania spania w tej pozycji po I trymestrze, później może dokuczać ból kręgosłupa, maluch może nie być prawidłowo dotleniony oraz słabnie krążenie krwi. Jeśli jednak nie odczuwasz żadnych złych dolegliwości podczas spania na plecach, możesz bezpiecznie odpoczywać w tej pozycji.

 

  •  Co może okazać się pomocne?

Specjalna poduszka rogal może okazać się wybawieniem. W ciąży ułatwi Ci odpoczynek, a po ciąży karmienie piersią.

 poduszka do karmienia

Poduszka do karmienia piersią może służyć także jako poduszka do spania w ciąży

 

Praktyczne porady ułatwiające zasypianie w ciąży

By sen w ciąży był zdrowy, higieniczny i skuteczny, należy zadbać o kilka ważnych spraw:

  •  Wycisz się przed snem i unikaj stresu,
  •  Wywietrz sypialnię,
  •  Przespaceruj się przed snem,
  •  Weź ciepłą kąpiel,
  •  Posłuchaj relaksującej muzyki,
  •  Nie przesypiaj całego dnia,
  •  Zadbaj o odpowiednią dietę,
  •  Nie spożywaj dużo płynów przed snem,
  •  Ogranicz kofeinę i inne pobudzające napoje,
  •  Bądź aktywna w ciąży,
  •  Kup specjalny rogal do spania (po ciąży wykorzystasz go na wiele sposobów).

Poduszka rogal to inwestycja warta uwagi. Możesz, dzięki niej wygodnie ułożyć się do snu będąc w ciąży, a po porodzie stanie się poduszką do karmienia, która znacznie ułatwi tę czynność. Wiele kobiet nie wyobraża sobie macierzyństwa bez tego praktycznego gadżetu. A czy Ty, droga mamo, masz ją już na swojej „liście wyprawkowej”?

 

 Być może zainteresuje Cię także ten artykuł: Poduszka do karmienia - czy warto ją kupić?

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium